اسعد رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوآموزان برای آشنایی بیشتر با محیط مدرسه یک روز زودتر از اول مهر، وارد مدارس شده و با شرکت در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها، سال تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این جشن که والدین نیز فرزندان خود را همراهی کردند بطور معمول با شادی و شور و نشاط زیادی برگزار شد و نوآموزان پس از مراسم در سر کلاس درس حاضر شده و کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز به آنان داده شد.

وی افزود: این نوآموزان جهت ورود به مراکز پیش‌دبستانی و پایه اول در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده‌ و از لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوش، اختلال جسمی - حرکتی، پایش رشد و سایر موارد بهداشتی و پزشکی ارزیابی شده‌اند.

وی بیان کرد: این تعداد نوآموز در بیش از  ۱۲۰ کلاس درس در سطح این شهرستان ساماندهی شده‌اند و با تدابیر اندیشیده شده هیچ کلاس درسی بدون معلم نمانده است.

وی در خصوص کتب درسی دانش‌آموزان نیز گفت: کتاب‌های درسی مورد نیاز دانش‌آموزان به طور کامل تامین شده و امسال توزیع کتاب‌های درس مقاطع ابتدایی در مدارس و همزمان در روز اول مهر صورت می‌گیرد. 

رسولی تاکید کرد: این دانش آموزان فرزندان ما و سرمایه های آینده کشور هستند و همه ما موظفیم در قبال توسعه و رشد و پرورش استعدادهای این دانش‌آموزان کوشا باشیم تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.

برای سال تحصیلی جدید (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی مهاباد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۲۰۰ نفر نوآموز پایه اول و پیش‌دبستانی هستند.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ١۴ میلیون و ۶٠٠ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
همچنین بیش از هشت میلیون نفر از دانش آموزان در مقطع ابتدایی درس خواهند خواند که امروز یک میلیون و ۴۶۱ هزار کلاس اولی و حدود ۴۸۵ هزار و ۸۸۱ نوآموز پیش‌دبستانی در سراسر کشور تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.