غلامعلی مرادی روز شنبه در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده سالجاری در آذربایجان‌غربی افزود: ۸۵ میلیارد ریال از این میزان به صورت کمک بلاعوض و ۷۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.

مرادی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فضایی کشور تایید مناطق و میزان خسارت توسط این سازمان برآورد و پس از تایید پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده از شهرستان میاندوآب گزارش شده است که جبران آن در دستور کار قرار دارد.

کامیار داهیم، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: بعد از خسارت سیل فروردین ماه بیش از یک میلیون دز واکسن دامی و یکهزار و ۵۰۰ لیتر سموم ضدعفونی به صورت یارانه‌ای و رایگان در بین سیل زدگان توزیع شد.

وی بیان کرد: در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی وقایع طبیعی، طرح پیشگیری و پایش مناطق مستعد در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: پیشگیری و پایش نقاط مستعد به خسارت از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوگیری و برخورد جدی با  تخریب کنندگان اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و جنگل‌ها و تغییر کاربری غیرمجاز جهت کاهش خسارت احتمالی ضروری است.

پیمان آرامون افزود: کاهش بروکرواسی اداری و تسریع در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلاعوض دولتی در اسرع وقت توسط بانک‌های ضروری است.

۲۳۰ هزار کشاورز آذربایجان‌غربی سالانه ۶ میلیون تن محصول از سطح ۷۰۰ هزار زمین زراعی و باغی این استان تولید می‌کنند و محصولات تولیدی آنان علاوه تامین مصرف داخلی به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.