پیمان آرامون روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفرهای آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان توجه به این حوزه مهم در استان بیش از سایر استان‌ها احساس می‌شود زیرا حوزه گردشگری از لحاظ تقویت حوزه اقتصادی زودبازده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان، هنوز این جاذبه‌ها برای علاقه‌مندان به گردشگری در کشور معرفی نشده‌ است.

 «آرامون» با اشاره به اتمام سفرهای تابستانی، بر بررسی بیشتر نقاط قوت و ضعف کمیته‌های ستاد تسهیل سفر در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ‌تری برای جذب گردشگران در نوروز آینده صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه از تدوین بسته‌های سفرهای ارزان در استان خبر داد و گفت: بسته سفرهای ارزان و آسان از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی برای استفاده گردشگران که در سامانه مرکزی ستاد کشوری قرار داده می‌شود، آماده‌ است.

جلیل جباری افزود: کاهش هزینه‌های اقامت، تفریح و گردش، راهنمایی برای استفاده از خدمات دستگاه‌ها و معرفی نمایشگاه‌های مختلف در شهرهای استان به گردشگران از جمله مزایای این بسته است.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹پله در ارومیه و دهها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.