علی مصطفوی روز شنبه در جلسه شورای ورزش استان به این ظرفیت‌ها اشاره‌ای نکرد اما در خصوص نتایج این میزبانی‌ها، افزود: میزبانی رقابت‌های ورزشی باعث ایجاد شور و نشاط و تحکیم اتحاد بین مردم می‌شود و برای این منظور باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی طی سال گذشته و امسال توانست به بهترین شکل ممکن مسابقات بین‌المللی ورزشی از جمله دوچرخه‌سواری تور ایران-آذربایجان، هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال و ده‌ها رخداد مختلف دیگر را میزبانی کند و امسال نیز مسابقات دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان، بوکس، کشتی و هاکی را با حمایت‌های نماینده عالی دولت در این استان میزبانی خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در مورد ایجاد خانه‌های بوکس در شهرستان‌ها نیز گفت: در این خصوص استانداری هماهنگی‌های لازم را با فرمانداران استان برای همکاری در این زمینه انجام خواهد داد.

مصطفوی فعال‌تر شدن ورزش در ادارات و پیاده‌روی همگانی بین مردم را نیز خواستار شد و گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های مختلف ورزشی در این خصوص برنامه‌ریزی کند و استانداری نیز این امر حمایت می‌کند. 

عبدالله چمن‌گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز میزبانی مسابقات و رویدادهای بین‌المللی ورزشی را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های استان عنوان کرد و افزود: در نیمه دوم امسال مسابقات بین‌المللی بوکس، هاکی، دوچرخه‌سواری، مسابقات مقدماتی فوتسال آسیا و جام جهانی کشتی در این استان برگزار می‌شود که در رشد ورزش و همچنین معرفی ظرفیت‌های این استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به بهبود عملکرد ورزش استان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، گفت: آذربایجان‌غربی در دومین دوره المپیاد با کسب ۵۹ مدال، صعود ۲ پله‌ای در جدول مدالی مسابقات داشت ضمن اینکه نسبت به دوره قبل نیز از نظر تعداد مدال عملکرد بهتری داشت.

جلسه شورای ورزش آذربایجان‌غربی ظهر امروز /شنبه/ با موضوع میزبانی استان از مسابقات بین‌المللی، برنامه‌های ورزش همگانی و همچنین جمع‌بندی برنامه‌های ورزش همگانی استان در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

آذربایجان غربی مهرماه امسال میزبان مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان و مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا خواهد بود.

۹۹۳۹/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.