مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگاه آموزشی اورژانس هوایی به منظور آشنایی عوامل درمانی این شهرستان به هنگام اعزام بیمار با بالگرد و با حضور مسوول امور پایگاه‌های مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

امیر بهزاد، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی پزشکان، پرستاران، عوامل فوریت‌های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، بهیاران و همچنین عوامل حفاظت فیزیکی و امنیت بیمارستان‌های این شهرستان با نحوه اعزام بیمار با اورژانس هوایی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این کارگاه حاضران در تمام رده‌ها با مقررات و مباحث ایمنی اورژانس هوایی برای انتقال سریع مصدومان اورژانسی به مرکز استان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

بهزاد اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی اورژانس هوایی در مرکز استان و لزوم تجهیز تمامی بیمارستان‌های شهرهای جنوب استان به پد بالگرد از این رو کارکنان بیمارستان باید از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار شوند.

پایگاه اورژانس هوایی سال گذشته در این استان راه‌اندازی شده و فروردین ماه امسال با رو نمایی از نخستین بالگرد اورژانس هوایی با حضور استاندار آذربایجان غربی در فرودگاه ارومیه بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

این استان دارای مناطق کوهستانی و سخت‌گذر زیادی است که این مناطق نیاز به راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان را ضروری می‌کرد.
نجات جان مصدومان و بیماران در کوتاه‌ترین زمان مهم‌ترین هدف اورژانس امداد هوایی است.
۳۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و ‌۴۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای در حال حاضر در استان فعال بوده و بیش از ۵۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی نیز در این پایگاه‌ها به مردم خدمات امدادی ارائه می‌کنند.
۱۳۰ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در ناوگان اورژانس ۱۱۵ برای انجام ماموریت و اعزام بیماران در این پایگاه ها مستقر هستند. 

پیش از این آذربایجان‌غربی با وجود ۱۲ هزار کیلومتر جاده و مناطق سخت‌گذر فاقد اورژانس هوایی بود که مشکلاتی را برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به همراه داشت.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده و مناطق سخت‌گذر دارد که راه‌اندازی اورژانس هوایی مشکل امدادرسانی را به حادثه‌دیدگان را تسهیل می‌کند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.