صادق قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها هم‌اکنون با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال احداث است که با اتمام آنها برای ۴۲۱ نفر فرصت اشغلی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۸ طرح صنعتی در مهاباد در دست اجراست، ادامه داد: این طرح‌ها نیز در بخش‌های تولیدی، خدماتی و گردشگری در سطح شهرستان با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در حال احداث است که با اتمام آنها برای ۵۹۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم را طی سال‌ آینده ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در مهاباد وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد ۵۸ درصد واحدها با اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۱۶۰ نفر بصورت فعال بوده و ۴۲ درصد نیز به دلیل مشکلات نقدینگی و نبود فروش غیرفعال است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: امسال ۲ واحد تولیدی در این شهرستان در راستای شعار سال مبنی بر رونق تولید به چرخه صنعت بازگشت که تا پایان سال هم زمینه برگشت یک واحد تولیدی دیگر با رفع موانع تولید فراهم خواهد شد.

قادری با بیان اینکه مهاباد رتبه دوم بخش معدن استان را در اختیار دارد، گفت: امسال سه پروانه بهره‌برداری برای معادن صادر شده‌است و ۱۵ پروانه جدید نیز در مرحله اکشتاف است.

وی عنوان کرد: امسال ۱۳ پروانه دیگر نیز در این حوزه به علت فعالیت نداشتن آنها در شرف لغو شدن قرار دارد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای یک شهرک صنعتی با ۵۱ واحد تولیدی فعال و ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.