مسوول امور بانوان فرمانداری میاندوآب روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان فعال این شهرستان حضور داشتند که با پخت نان و آش، تهیه رب گوجه‌فرنگی، شیرینی و ترشی هنر خود را به نمایش گذاشتند.
حاجیه آهنگری افزود: هدف از برگزاری این برنامه حمایت از مشاغل زنان روستایی است تا به جامعه نشان‌ داده شود که بانوان نیز می‌توانند با فعالیت در مشاغل مختلف در گذران زندگی خود و کمک به اقتصاد جامعه و تولید نقش مهمی ایفا کنند.
وی بیان کرد: کانون فرهنگی بانوان فرمانداری میاندوآب ضمن ارایه آموزش‌های لازم به بانوان در زمینه‌های مختلف، آنان را نیز جهت فعالیت و دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌ها معرفی می‌کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هر روز در چهار نوبت کلاس‌های آموزشی در کانون فرهنگی امور بانوان این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه اینکه جمعیت روستایی میاندوآب با جمعیت شهری آن برابر است، به همین خاطر باید به روستاهای میاندوآب در زمینه های مختلف توجه بیشتری کرد.
آهنگری با بیان اینکه سالانه چند جشنواره مشابه همین جشنواره در میاندوآب برگزار می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل چشمگیر بانوان این شهرستان در رابطه با مشاغل روستایی نیاز است که جهت معرفی هنر آنان به جامعه بازارچه مختص بانوان راه‌اندازی شود.

میاندوآب با ۱۹۹ روستا و ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.