به گزارش ایرنا، علی مصطفوی روز پنجشنبه در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی همیشه دچار معضل خام فروشی مواد معدنی بوده است، اظهار داشت: با تبدیل مواد معدنی خام به فرآورده‌های مختلف، می‌توان ارزش افزوده چند برابر به دست آورد و منجر به رشد اقتصادی منطقه شد.

وی میزان استخراج مواد معدنی پس از انقلاب در استان را بیش از چهار میلیارد تن عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع مرتبط و تکمیل زنجیره تولید برای فرآوری محصولات استان، اشتغال پایدار و افزایش درآمد سرانه برای مردم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان در بخش صنعت از شاخص کشوری عقب مانده است، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد معادن رتبه ۶ کشوری و از لحاظ تولید مواد معدنی قیمتی رتبه اول کشور را داراست از اینرو برای تحقق توسعه همه‌جانبه اقتصادی راهکاری جز پرهیز از خام‌فروشی وجود ندارد.

وی حمایت و اعتماد به بخش خصوصی را لازمه توسعه دانست و بیان کرد: دولت دکتر روحانی در حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی کشور، از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌است.

مصطفوی، با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید توانسته رشد منفی اقتصادی را به مثبت تبدیل کند، گفت: با وجود کاهش فروش نفت و فشارهای اقتصادی، شاهد تثبیت اقتصادی در کشور هستیم.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های دولت را تحویل گرفتن تراز تجاری مواد غذایی منفی هشت میلیارد دلاری و رساندن آن به منفی ۲ میلیارد دلار است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اصناف را بخش فراموش شده اقتصاد کشور دانست و گفت: افزایش مشکلات اقتصادی نباید منجر به غفلت از اصناف باشد چرا که بار اصلی فشارهای اقتصادی بر دوش این قشر از جامعه است.

هادی بهادری با انتقاد از اینکه ۵۰ درصد گردش مالی کشور در تهران انجام می‌شود، بیان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که ۵۵ درصد ارزش افزوده کشور نیز در پایتخت اتفاق می‌افتد که نشانگر توجه نکردن به سایر مناطق کشور است.

وی گفت: در حالی که مناطق مرزی تامین امنیت کشور را بر عهده دارند، متاسفانه در مقوله توزیع سرانه اقتصادی مورد اغفال واقع شده‌اند.

یکی دیگر از نمایندگان ارومیه در خانه ملت نیز با اعلام اینکه مخالف نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است، گفت: دولت وقت هیچ برنامه‌ای برای اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها را نداشت.

نادر قاضی پور ادامه داد: طبق قانون باید ۳۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در همان سال اول به بخش تولید اختصاص می‌یافت که این این امر عملی نشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه توسعه اقتصادی کشور خود درگیر یک نوع خودتحریمی داخلی است.

در این مراسم که معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های «محمد دهقان» سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، «غلامرضا بابایی» به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

۳۲۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.