امیر جوان‌کیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی برای ساماندهی پرونده‌ها در استان آغاز شده است افزود: آرشیو الکترونیکی این تعداد برگه سند نشان دهنده فعالیت مناسب این اداره کل در ثبت الکترونیکی پرونده‌هاست.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ میلیون برگ سند در قالب یک میلیون پرونده املاک در این استان وجود دارد اضافه کرد: هفت میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۲۳ برگ سند طی سال گذشته آرشیو الکترونیکی شده است.
وی ادامه داد: ایجاد آرشیو الکترونیک از طرح‌های مهم و در دست اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی اقدامی مؤثر در راستای تکمیل خدمات الکترونیکی است و نقش مهمی در ارتقای امنیت و حفظ اسناد و سوابق ثبتی دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی ضمن حذف مراجعه‌های فیزیکی به سوابق از گردش پرونده جلوگیری می‌کند، بیان کرد: این امر موجب سرعت، دقت و تسهیل در رسیدگی به درخواست‌ها می‌شود.
جوان‌کیا بیان کرد: پرونده‌هایی که در حال پیگیری و انجام هرگونه فرآیند ثبتی است، بیش از چندین دهه قدمت دارد و آرشیو الکترونیکی بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت آنهاست.
وی گفت: مسوولان اهتمام جدی برای اجرای طرح الکترونیکی پرونده‌های ثبتی دارند تا فعالیت‌ها تسریع شود و ارائه خدمات به بهترین شکل صورت گیرد.
۲۲۳ دفتر اسناد رسمی و ۱۶۶ دفتر ازدواج و ۷۱ دفتر طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سواستفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نیز به صفر رسیده است.
۹۹۱۸‪/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.