حسین خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلووات ساعت برق دارد به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و اداره برق نیز به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) وام پرداخت خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ پنل خورشیدی در روستای «اگریقاش» مهاباد راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: ۱۰ پرونده دیگر برای متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان جهت دریافت این تسهیلات در حال تکمیل شدن است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد بیان کرد: اجرای این طرح به منظور استفاده بهینه از انرژی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان کمیته امداد منطقه است.

خضری تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مزیت‌های اجرای طرح واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان برشمرد.

وی از افراد تحت پوشش این کمیته خواست برای دریافت و نصب پنل‌های خورشیدی به اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه کنند.

پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد یکهزار و ۵۰ دانش آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.