سردار سیدمهدی فرحی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه آذربایجان‌غربی افزود: این مهارت‌آموزی به‌صورت تخصصی دنبال شده و یکی از مهمترین اقدامات در راستای ارتقای علمی، فنی و آموزشی سربازان در دوران انجام خدمت وظیفه است.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف این طرح اشتغال جوانان پس از فراغت از دوران سربازی است که در صدد هستیم بیشترین تعداد را در این خصوص پوشش دهیم.

وی بیان کرد: دوران سربازی یکی از بهترین اوقات برای ارائه آموزش‌های مختلف است و می‌توان از این فرصت برای کاهش اضطراب سربازان درباره دوره پس از سربازی بهره برد.

مسوول مرکز مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز در خصوص اعطای تسهیلات پس از خدمات سربازی به جوانان در راستای ایجاد شغل برای آنان انجام شده که امیدواریم به ثمر برسد.

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر، یک‌هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در ۱۵ رشته مهارتی از جمله پرورش قارچ، پرورش دام، زنبور عسل، تعمیر موبایل، وسائل برقی و عمران و ساختمان، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سردار مجید ارجمندی افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و مخابرات در زمینه مهارت‌آموزی سربازان با نیروهای مسلح همکاری می‌کنند.

آموزش مهارتی سربازان یکی از طرح‌هایی است که از سال ۱۳۹۶ برنامه‌ریزی و اجرا شده و دهها هزار سرباز از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

افق نخست اجرای این طرح، سال ۱۴۰۱ است که پوشش ۱۰۰ درصدی سربازان و ایجاد زمینه اشتغال برای حداقل ۳۰ درصد آنان پس از ترخیص از دوره وظیفه برنامه‌ریزی شده‌است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.