«محمدرضا عبدالرحیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: احساس مسئولیت باید در بین خانواده‌هایی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شوند، ایجاد شود و این امر نیاز به فعالیت‌های فرهنگی دارد.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح فرهنگی مردم در روستاهایی که آمار بازماندگان تحصیل در آنها بالاست، اضافه کرد: با هدف توسعه روزافزون و پایدار منطقه آزاد ماکو، باید به کیفیت تعلیم و تربیت بیش از پیش توجه شود. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد:‌ حوزه آموزش و پرورش در مناطق آزاد باید با روش‌های علمی بروز دنیا منطبق باشد و به عنوان الگویی برای سرزمین اصلی معرفی شود.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به گستردگی اختیارات مناطق آزاد، برای کلاس اولی‌های این منطقه روش‌های متفاوت‌تر از سیستم آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود. 
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هاشمی، امام جمعه ماکو نیز در شورای آموزش و پرورش این منطقه که روز گذشته برگزار شد بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تاکید و اظهار کرد که  خوشبختانه آموزش و پرورش در بحث فعالیت‌های قرآن موفق عمل کرده است.
در ادامه این نشست بر لزوم ساماندهی و حل مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس، برنامه برای بازگشایی مدارس و برخی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مربوط به شهرستان های ماکو، ‌شوط و پلدشت مورد بررسی قرار گرفت.
منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت بوده و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.
۳۰۷۲/۷۱۳۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.