سلام عزیزپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان تامین‌اجتماعی مهاباد در زمین به مساحت ۱۱ هزار مترمربع احداث می شود که برای خرید زمین مربوط به آن، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شهروندان مهابادی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان نیمی از جمعیت این شهرستان می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مرحله نخست احداث این بیمارستان از جمله حصار کشی، خاکبرداری، محوطه‌سازی، اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی توسط پیمانکار این طرح هم‌اکنون در حال احداث است.

پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهاباد دی سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کلنگ‌زنی شد.

شهریور سال گذشته نیز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان با بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال و به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.