ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جاده‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی تاکنون ۱۰۳ مورد موافقت اصولی صادر شده که ۵۵ مورد آن در حال طی مراحل استعلام است.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی در استان وجود دارد که در راستای ارایه خدمات به مسافران و رانندگان خودروهای عبوری در حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، مسیر اصلی و فرعی آذربایجان غربی فعال است که در صدد افزایش آن در آینده هستیم.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیرپارک‌ها به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت حمل و نقل به تناسب نیاز و ظرفیت محورهای مواصلاتی و ترانزیتی ساخته می‌شود تا پاسخگوی نیاز گردشگران و مسافران باشد.

 وی با اشاره به طرح ستاره‌دار کردن مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای از سال آینده، گفت: این امر در راستای ایجاد رقابت بین مجتمع‌های خدماتی رفاهی و ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر طرح‌ریزی شده است تا مسافران براساس سطح کیفیت، مناسب‌ترین مجتمع خدماتی رفاهی را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

«شکری» افزود: آذربایجان‌غربی با توجه به دارا بودن بیشترین مبادی ورود و خروج به کشور و هم‌مرز بودن با سه کشور و گذر کریدورهای مهم از آن همچنین داشتن نقاط گردشگری متعدد از اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برخوردار است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محور مهاباد به میاندوآب افزود: احداث این مجتمع با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، نقش مهمی در ارایه خدمات رفاهی به مسافران و گردشگرانی که مهاباد را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، خواهد داشت.

وی با بیان نقش بسزایی که مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در آسایش و رفاه کاربران و مسافران جاده‌ای و ایجاد امنیت و تقلیل سوانح رانندگی دارد، افزود: امید است با ایجاد این‌گونه مجتمع‌ها  و ارایه خدمات استاندارد و قابل قبول در محورهای مواصلاتی استان رفاه مسافران و رانندگان تا حد زیادی فراهم شود.

«شکری» اضافه کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز جهت رفاه و امنیت مسافران به صورت مستمر عملکرد این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را رصد و کنترل می‌کند.​

 آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده مواصلاتی دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی و بقیه روستایی است.

۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.