محرم عبداله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری چالدران در ۲۳ شهریور سال جاری، بیان کرد: بعد از وقوع این حادثه، ماموران اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالدران جهت بررسی وضعیت حاکم بر اماکن تاریخی این شهرستان به قره کلیسا و مقبره سید صدرالدین اعزام شدند.

وی اظهار داشت: استحکام و قدرت این دو بنای تاریخی به اندازه‌ای است که در برابر زلزله های با قدرت بالا نیز می‌تواند مقاوم باشند.

شهرستان چالدران در شمال آذربایجان‌غربی واقع است و جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی از جمله قره کلیسا، مقبره سید صدرالدین، چشمه های آبگرم طبیعی، دشت زیبای چالدران در دامنه کوههای آرارات و دهها آثار طبیعی و تاریخی دارد.

چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و هوای خنک در فصل گرما یکی از مناطق گردشگری استان بوده و این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است.

 زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر ساعت ۲۰:۰۳ شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در حوالی «سیه‌چشمه» از توابع شهرستان چالدران و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. 
مرکز این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری سیه‌چشمه، ۳۵ کیلومتری زرآباد و ۳۸ کیلومتری آواجیق (هر سه در آذربایجان‌غربی) قرار داشت.      

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.