به گزارش ایرنا، سردار مسعود خرم‌نیا روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی بوکان اظهار داشت: با اجرای این طرح بستر لازم در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در جامعه ایجاد خواهد شد که دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شوراهای اسلامی و سمن‌ها نیز در اجرای آن مشارکت داشته و وظایفی نیز برای آنها تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح یاریگران زندگی، اعتماد سمن‌ها، معتمدان محلی و یاریگران محلی نقش پررنگی دارد، تاکید کرد: دولت به تنهایی متولی کنترل اعتیاد نیست، بلکه جامعه هم باید در این زمینه تلاش کند و در صحنه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سه اصل مهم در مبارزه با مواد مخدر است که پیشگیری در اولویت قرار دارد، افزود: در این راستا، طرح یاریگران زندگی به عنوان طرحی برای پیشگیری، به تغییر نگرش جامعه کمک می‌کند با این شعار که متولی کنترل اعتیاد دولت و حاکمیت به تنهایی نیست بلکه جامعه هم بایستی در این زمینه تلاش کند.

سردار خرم‌نیا اظهار داشت: ایران به دلیل همسایه بودن با افغانستان که بزرگ‌ترین تولید کننده موادمخدر است و همجواری با ترکیه که در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد شرایطی را بوجود آورده است که کشورمان در معرض شیوع اعتیاد قرار داشته باشد.

 وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به موضوع اعتیاد مرتبط می‌شود، بر لزوم و ضرورت توجه به مساله پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر با مشارکت همه دستگاه‌هاو اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها تاکید کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تصادفات جاده‌ای نیز اظهار داشت: ساختار جاده‌ای در برخی مناطق استان مناسب ترافیک جاده‌ای نیست و این امر باعث تصادف‌های متعدد در محورهای این استان شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای اقداماتی در دست اقدام است که با اجرای آن از افزایش خسارات و تصادفات جاده‌ای جلوگیری خواهد شد.

سردار خرم‌نیا در خصوص نظارت مردم بر کار پلیس و نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی از انتقادهای سازنده و نظارت مردم بر کار پلیس استقبال خواهد کرد زیرا این امر موجب پویایی نیروی انتظامی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر پلیس موجب پویایی و قوام و دوام آن خواهد شد از مردم خواست تا بر عملکرد پلیس و فعالیت‌های آن نظارت داشته باشند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از هزینه‌کرد در حوزه قضایی و انتظامی باید امر پیشگیری از آموزش و پرورش آغاز کرد تا از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری شود.

محمد قسیم عثمانی با بیان اینکه حوزه آموزش در کشور باید کارآفرین تربیت کند، افزود: سیستم آموزشی چه در حوزه آموزش و پرورش و چه در حوزه دانشگاه‌ها باید برای دستیابی به این مهم تغییر کند.

وی افزود: نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش باید بلندمدت بوده و محدود به چهار سال و هشت سال دولت‌ها نباشد و برای این امر نیاز به برنامه‌ریزی مدون و اصولی توسط کارشناسان امر بسیار ضروری است.

عثمانی ادامه داد: همراهی مردم با نیروی انتظامی موجب انتظام پایدار در جامعه خواهد شد زیرا برخی از مشکلات جامعه با همکاری نیروی انتظامی و مردم بهتر و با سهولت بیشتری حل خواهد شد.

در ادامه این مراسم از خدمات سه ساله سرهنگ «مجید محبعلی » و جانشین وی سرهنگ «منصور احدی» تقدیر و سرهنگ «سلمان حیدری» به عنوان فرمانده جدید انتظامی بوکان و سرهنگ «مصطفی اعیانی» به عنوان جانشین وی معرفی شدند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.