رییس اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع ارزروم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این سفر ضمن بازدید از شهرهای مختلف و آشنایی با فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بخصوص منطقه آزاد ماکو و ارس در زمینه‌های کشاورزی، ساخت و ساز، اطلاعات، حمل و نقل، تولید مواد غذایی، صنعت پلاستیک و تجارت متقابل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«ابراهیم گوزوتوک» اضافه کرد: در این سفر همچنین ضمن بازدید از شهرهای ارومیه و تبریز با مسوولان و فعالان اقتصادی این شهرها نیز نشست هایی را خواهند داشت تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این شهرها و مناطق آزاد آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهند. 

وی با بیان اشاره به روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه افزود: همسایگی ارزروم با منطقه آزاد ماکو امکان روابط نزدیک اقتصادی بین این مناطق را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فعالیت‌های اقتصادی خود را در ایران تقویت و توسعه داده و در دیدار با مسوولان و نماینده‌های صاحبان صنایع ایران موجبات افزایش تعاملات تجاری میان دو کشور را فراهم کنیم.

معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در استقبال از این هیات تجاری اظهار داشت: این هیات تجاری متشکل از ۱۵ نفر از فعالان اقتصادی در زمینه‌های صنایع فلزی، غذایی، پتروشیمی، ماشین‌آلات سنگین، صنایع کشاورزی و علوم دامی است.

«مهدی خلف‌خانی» افزود: سفر این هیات فرصت خوبی را مهیا کرده است، تا طرفین ضمن آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر به تبادل اطلاعات به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک با یکدیگر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور در همسایگی کشور ترکیه بهترین مقصد برای فعالیت‌های مشترک اقتصادی است گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه در منطقه آزاد ماکو از جمله این برنامهها است که مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

وی افزود: این هیات در مدت حضور خود در ایران از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و مناطق آزاد ماکو و ارس دیدن و نشست‌هایی را نیز با فعالان اقتصادی این مناطق برگزار خواهند کرد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

۷۱۳۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.