علیرضا رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی روستایی در آذربایجان‌غربی مصوب شده بود که از این مبلغ، ۵۵۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد و امسال اعتبار مصوب این طرح‌ها، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به شروع عملیات ۲ مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان‌های بوکان و مهاباد گفت: با اتمام عملیات احداث مجتمع آبرسانی ۱۶۵ روستایی بوکان که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری روز گذشته کلنگ‌زنی شد، چهار هزار و ۴۲۷ خانوار که جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۹۴ نفر را شامل می‌شود، از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: با اتمام عملیات اجرای مجتمع آبرسانی ۱۴۱ روستایی بخش مرکزی و خلیفان مهاباد نیز که سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ان پیش بینی شده است،  ۴۴ هزار و ۵۵۴ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۴۸۴ خانوار از جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

آبرسانی به ۴۷۷ روستای آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید (از ۶ سال قبل)  آبرسانی به ۴۷۷ روستای استان انجام شده و برای اجرای این پروژه‌های آبرسانی در مجموع یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضوی افزود: در هفته دولت امسال نیز آبرسانی به ۴۹ روستای استان با ۱۰ هزار خانوار جمعیت به بهره‌برداری رسید که برای اجرای این طرح‌ها نیز در مجموع  ۱۰۷ میلیارد ریال هزینه شده بود.

متوسط شاخص بهرمندی روستاییان آذربایجان‌غربی از آب سالم ۷۶ درصد بوده که یک درصد از میانگین کشوری آن بیشتر است

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون متوسط شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از آب سالم و بهداشتی۷۶ درصد بوده که یک درصد از میانگین کشوری بیشتر است، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار لازم، آبرسانی به روستاهای استان سرعت بیشتری بگیرد.

وی گفت: هم‌اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی و در حدود ۸۵۰ هزار نفر در بیش از  ۲ هزار روستای پرجمعیت استان زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۸۳۹ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.