ایرج شجاعی روز شنبه در کارگروه پسماند این شهرستان اظهار داشت: یک سایت جدید زباله موقت تعیین شده و به زودی زباله‌های این شهر به این مکان جدید منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل ظرفیت سایت فعلی زباله شهری (سیدآباد) مهاباد، اعضای این کارگروه برای مکان‌یابی سایت جدید، ۶ مکان را مشخص کردند و در نهایت یک مکان را به عنوان سایت موقت زباله شهری مهاباد تعیین کنند.

وی افزود: در این مکان باید زباله شهری به صورت اصولی و بهداشتی دفن شود و از رهاسازی و دپو غیراستاندارد زباله‌ها و پسماندها خودداری گردد.

سخنگوی شورای سلامی شهر مهاباد نیز در این جلسه گفت: پس از تایید نهایی مکان جدید سایت زباله شهری، شهرداری باید مقدمات لازم از جمله راه دسترسی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای دفن بهداشتی زباله را در این سایت موقت انجام دهد.

ابراهیم کریمی افزود: طرح مطالعات جامع پسماند مهاباد نیز شامل کیفیت زباله و فاکتورهای موجود در آن و توجیه اقتصادی طرح بازیافت زباله شهری انجام شده و برای تایید نهایی به اعضای کارگروه پسماند مهاباد ارسال شده است.

وی افزود: این طرح مطالعاتی پس از تایید در شهرستان به کارگروه پسماند استان ارسال می‌شود تا توسط کارشناسان این کارگروه نیز مورد ارزیابی و بررسی نهایی قرار گیرد و سپس به صورت مصوبه به شهرداری مهاباد بلاغ می‌شود.

سایت جدید برای دفن زباله مهاباد در حالی امروز در این کارگروه به تصویب رسید که پیش از این و در تاریخ ۹ مرداد سال جاری در کارگروه مشترک مدیریت پسماند شهرهای میاندوآب و مهاباد که با حضور مسوولان نهادهای دخیل در مدیریت پسماند این ۲ شهر به میزبانی میاندوآب برگزار شد، تصمیم گرفته شده بود که برای حل معضل پسماند در این ۲ شهر و دفع اصولی زباله مکان مشترکی به همین منظور ایجاد شود.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا کارگروه مشترکی از شهرداری، فرمانداری و اداره‌های مرتبط هر ۲ شهرستان برای بررسی و مکان‌یابی سایت زباله تشکیل شود.

مشکل سایت فعلی زباله شهری مهاباد در منطقه سیدآباد و انتقال آن به مکانی دیگر از سال‌ها قبل مطرح بوده ولی تاکنون برای انتقال آن اقدام قاطعی صورت نگرفته است.

ظرفیت سایت زباله سیدآباد هم‌اکنون به طور کامل تکمیل شده و اقدامات شهرداری برای مهار شیرابه و فنس‌کشی اطراف آن جوابگوی موارد بهداشتی و زیست محیطی این منطقه نیست.

در شهر ۱۸۰ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تُن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای سیدآباد، به صورت غیراستاندارد مدفون می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.