به گزارش ایرنا، عملیات احداث این ۲ پروژه که شامل مجتمع آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد و مجتمع خدمات، رفاهی و گردشگری «سه‌راهی برهان» مربوط به بخش خصوصی است با حضور «حسین‌علی امیری» آغاز شد.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در آیین کلنگ زنی مجتمع خدمات، رفاهی و گردشگری گفت: برای احداث این مجتمع ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شده که بهره‌برداری از آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان داشته باشد.

ارسلان شکری ادامه داد: با افتتاح این طرح برای ۸۰۰ نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع شامل امکانات رفاهی و جاده‌ای از جمله جایگاه سوخت ۲ منظوره، پایگاه اورژانس، تعمیرگاه، کارواش، هتل غذاخوری، اقامتگاه بوم‌گردی و نمایشگاه صنایع دستی است.

همچنین امروز مجتمع آبرسانی ۱۴۱ روستایی بخش مرکزی و خلیفان مهاباد نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: این مجتمع یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه آبرسانی روستایی در آذربایجان‌غربی است که برای آن سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

علیرضا رضوی اضافه کرد: آب مورد نیاز این مجتمع آبرسانی از سد مهاباد تامین شده و با بهره‌برداری از آن ۴۴ هزار و ۵۵۴ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۴۸۴ خانوار از جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

در این مراسم «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی و «جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری صبح امروز نیز به بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی سفر کرده و سیلوی ۷۰ هزار تنی و یک طرح عمران شهری را افتتاح و عملیات مجتمع آبرسانی روستایی این شهرستان را کلنگ‌زنی کرد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.