«محمدمهدی شهریاری» روز شنبه در آیین بهره‌برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان اظهار داشت: در این توطئه ردپای سرویس‌های بیگانه وجود دارد و مشخص شده که حتی سروری که با استفاده از آن نقشه‌های خود را پیش می‌برند نیز در خارج از کشور اداره می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ وحدت برای دستیابی به پیشرفت و توسعه، افزود: مردم در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با دستان خالی اما با اتحاد و همدلی توانستند به پیروزی برسند و امروز نیز باید هوشیارانه و با تکیه بر وحدت، موجب پیشرفت کشور شوند.

وی حفظ وحدت و همبستگی را سدی محکم در برابر توطئه‌های استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: دشمنان و ایادی آنان امروز درصدد اختلاف‌افکنی در جامعه به ویژه در میان اقوام هستند که با وحدت و همدلی می‌توان بر آن پیروز شد.

وی به مشارکت اهل سنت در آیین‌های عزاداری عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: مشارکت اقوام در برگزاری آیین‌های مختلف جلوه‌های زیبایی از وحدت و همدلی در این استان است که باید همچنان تداوم داشته باشد.

شهریاری تاکید کرد: دستیابی به وحدت در منش ملّی مستلزم پذیرش تفاوت‌های فرهنگی، قومی و مذهبی و احترام به امر گفت و گو و تعامل بین‌فرهنگی است که این امر در آذربایجان‌غربی به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با فشارهای اقتصادی به کشور میان مردم و دولت شکاف ایجاد کنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی با درک شرایط کشور و حمایت از دولت توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهبود شاخص‌های اقتصادی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بهبهود این شاخص‌ها از جمله صادرات رو به رشد، بهبود فضای کسب و کار و توسعه سرمایه‌گذاری در استان طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید مشهود و غیرقابل انکار بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال صادرات استان به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند، افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در حوزه‌های مختلف موجب شده تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در استان شوند و این روند موجب ایجاد اشتغال و بهبود شرایط معیشتی مردم می‌شود.

در این مراسم حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.