حسینعلی امیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی مکانیزه بوکان اظهار داشت: با وجود آنکه ترامپ با نقض مقررات بین‌المللی به‌ صورت یک‌طرفه از این توافق خارج شد، اما آثار حقوقی و سیاسی برجام همچنان پابرجا بوده و به عنوان یک سند بین‌المللی قابل استناد است.

وی با بیان اینکه با خارج شدن امریکا از برجام و سیگنال‌های داخلی، ایران از مزایای این توافق با برقراری تحریم‌های ظالمانه محروم شد، افزود: ملت ایران نشان دادند که با اتحاد و انسجام خود قادر هستند حتی در برابر شدیدترین تحریم‌ها ایستادگی کرده و نقشه دشمنان را با شکست مواجه سازند.

وی با اشاره به اخراج مشاور امنیت ملی امریکا از کاخ سفید اضافه کرد: خوابی که «جان بولتون» برای ملت ایران دیده بود، تعبیر نشده و ملت ایران همچنان در مسیر امید و توسعه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: برجام به عنوان بزرگترین پرونده نظام و روابط بین‌الملل در شرایطی توسط دولتمردان ما به نتیجه رسید که قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه ایران وضع شده و همه جامعه جهانی علیه ما بودند.

امیری اضافه کرد: برجام در شرایطی با محوریت مقام معظم رهبری و شرایط خاص دیپلماسی به نتیجه رسید که شرایط بین‌المللی حاکم بر ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و ایران هراسی در همه جهان طنین افکن شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برجام نگاه دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد و هیچ‌کس نمی‌تواند این را انکار کند، گفت: اگر شرایط ۶ سال پیش را در نظر بگیریم، می‌توانیم با تحلیل درست از گذشته، چراغ آینده را روشن کنیم و به تبیین برنامه‌های پیش‌رو بپردازیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم تا پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ و انتخاب رئیس جمهوری با رای قاطع مردمی، کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی در چه تنگناهایی بود و دولت یازدهم چگونه توانست از همه دشواری‌ها عبور کند.

امیری ادامه داد: برجام ثابت کرد در تعهد به عهد، ایرانیان سرآمد جهان هستند و این امر امروز جایگاه ایران و آمریکا در دنیا تغییر داده است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: پیام آمریکایی ها برای مذاکره و گفت و گوی دوطرفه نشان از پشیمانی آنها و خطای محاسباتی‌شان در خروج از برجام است که فکر می کردند ایران هم در برابر خروج آمریکا ، از برجام خارج می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری به منظور بهره برداری از سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان، یک طرح عمران شهری و کلنگ زنی یک مجتمع آبرسانی روستایی به این شهرستان سفر کرده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.