داوود پورعلی  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، علت این افزایش قیمت را نوسان ارزی اعلام کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون قیمت مواد اولیه نظیر نخ، سوزن و دکمه سه برابر شده که در افزایش قیمت لباس فرم مدارس موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه پارچه‌های استفاده شده در لباس فرم مدرسه ایرانی است، اظهار داشت: مواد اولیه تهیه این پارچه‌ها، خارجی است و کارخانه‌ها برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.

رییس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اعلام اینکه قیمت یک دست لباس فرم مدرسه دخترانه از ۸۷۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال با توجه به سایز متغیر است، اضافه کرد: عرضه لباس فرم مدارس با قیمت هفت میلیون ریال که در روزهای اخیر خبرساز شد، مربوط به کت و شلوار فرم است.

پورعلی در خصوص نحوه نظارت بر کار تولیدی‌های دوخت لباس فرم مدرسه گفت: اکیپ‌های سیار از طرف اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قیمت‌گذاری و عرضه لباس نظارت دارند و تاکنون چند مورد شکایت به اتحادیه گزارش شده که بیشتر به دلیل سایزبندی و قیمت بوده که باحضور بازرسان رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰واحد تولیدی  و تک دوز لباس  دارای پروانه با اشتغال ۷۰۰ نفر در ارومیه فعال است، افزود: ۹۱ واحد تولیدی در ارومیه لباس فرم مدارس می‌دوزند.

رییس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه تولیدی‌های لباس در ارومیه در یک جنگ اقتصادی سخت به سر می برند، ادامه داد:  متاسفانه عرضه لباس خارجی دست دوم در تاناکورای ارومیه و نبود فرهنگسازی برای استفاده از لباس دوخت داخل، باعث شده از سال گذشته تاکنون هشت واحد تولیدی در ارومیه به دلیل مشکلات مالی و عدم فروش محصول تعطیل شوند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته بسیاری از شبکه های اجتماعی اخباری در رابطه با نرخ بالای لباس فرم مدارس را نشر دادند.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.