به گزارش ایرنا، تکاب در عصر تاسوعای حسینی غرق در ماتم و اندوه شهادت فرزند رسول الله (ص) و یاران باوفای ایشان بود و اهالی عزادار این شهرستان با جامه‌های سیاه اندوه حسینی و بیرق‌های سبز و سیاه بر حزن خاندان پاک و مطهر اهل بیت(ع) گریستند.

کودکان و نوجوانان در کنار پدران و مادران خویش پرچم‌های یاحسین و یاابوالفضل را دردست گرفته و از خیابان انقلاب تا مقابل گلزار شهدای تکاب با پای پیاده در ماتم شهدای کربلا سینه‌زنی کردند.

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نیز با نوای پرشور حسینی در مدح و ستایش وفاداری و فداکاری ساقی لب تشنگان، حضرت اباالفضل العباس (ع)، نوحه‌خوانی و مدیحه سرایی کردند.

امام جمعه تکاب در جمع عزاداران حسینی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام عزاداری برای امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام عیسی برادری افزود: امروز باید با تقویت شور و شعور حسینی، روح معنوی عزاداری امام حسین (ع) در جامعه و نسل‌های آینده حفظ شود.

وی بیان کرد: اتحاد و انسجام مسلمانان زیر پرچم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) هر روز بیشتر و قویتر می‌شود.

امام جمعه تکاب اظهار داشت: عزاداری هرساله عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برای شهادت مظلومانه امام حسین (ع)، عزت اسلام و امت اسلامی را به رخ دشمنان می‌کشد.

مسلمان جهان به ویژه شیعیان، در نهم و دهم محرم‌الحرام هر سال در سوگ شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برپا می‌کنند.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی نیز همنوا با سراسر ایران اسلامی سیاه‌پوش شده و در تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد عزاداری پرشور شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

تجمع بزرگ عاشوراییان تکاب تجمع بزرگ عاشوراییان تکاب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.