حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جریان عاشورا باید از هرگونه بدعت و انحراف به دور بوده و صاف و شفاف به نسل جدید منتقل شود افزود: همه ما وظیفه داریم عزاداری‌های حسینی را از بدعت دور نگه داریم و همانگونه که در عبادت از علما پیروی می‌کنیم در عزاداری‌ها نیز از آنها پیروی کنیم تا عزاداری‌های سالمی را داشته باشیم.

وی با بیان تاکید امام راحل بر برگزاری عزاداری‌های سنتی به دلیل ورود بدعت‌ها به عزاداری‌های حسینی اظهار داشت: ناشی‌گری برخی از افراد و اطلاع کافی نداشتن آنها از تاریخ و وقایع عاشورا از جمله دلایل ورود برخی بدعت‌ها به عزاداری‌هاست.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام سه مساله مهم امت اسلام ( غدیر، مهدویت و عاشورا ) را نشانه گرفته و بر روی این سه مساله اساسی برنامه‌ریزی می‌کنند تا آنها را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی افزود: بر همین اساس باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم تا دین اسلام و جریان عاشورا مصون از گزند دشمنان مانده و سالم به نسل آینده انتقال یابد.

وی داشتن مطالعه در خصوص قیام کربلا را ضروری خواند و افزود: در کربلا مصیبت‌های زیادی روی داده که اگر بطور شفاف بیان شود هم هدف قیام کربلا به نسل آینده منتقل می شود و هم عزاداری به شکل صحیحی  صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام فعال‌آذر به مبالغه در مداحی ها نیز اشاره کرد و گفت: مبالغه را کسی می‌کند که مطالعه کافی در زمینه قیام عاشورا نداشته باشد ازاینرو مبالغه نامعقول بوده و نوعی دروغ است.

در سال‌های اخیر دشمنان داخلی و خارجی فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته و به عناوین مختلف سعی در وارونه نشان دادن آن می‌کنند چنانکه ورود بدعت‌ها و خرافات به عزاداری‌های حسینی و بیان مطالب مبالغه‌آمیز از جمله آنهاست.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.