لقمان خسروپور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر این امر که بنیان‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان از اولویت‌های برنامه‌ریزی این شهرستان است افزود: مطالبات و دغدغه هنرمندان این شهرستان همان مطالبات و دغدغه‌های فرمانداری بوده و همه مسوولان متولی شهرستانی و استانی باید برای برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه مدون داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های هنری از نیازهای اصلی جامعه امروز است که با قدرت ادامه خواهد داشت ادامه داد: فرمانداری در برگزاری جشنواره‌هاو برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی، تئاتر و موسیقی برخود وظیفه می‌داند همواره حامی هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه در تدوین آئین‌نامه اجرایی پیوست اجتماعی، باید موضوعات فرهنگی هم در نظر گرفته شود، اظهار داشت: مسوولان فرهنگی و هنری این شهرستان در کنار مسوولان استانی باید تلاش کنند تا پتانسیل‌های این حوزه را در بوکان شناسایی و برجسته کنند.

«خسروپور» از حضور نیافتن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در آیینی که با حضور اصحاب رسانه در این شهرستان برگزار شد انتقاد کرد و اظهار داشت: علی‌رغم هماهنگی‌هایی که از قبل انجام شده بود ولی ایشان در این جلسه حضور نیافتند که از این مساله گله‌مند بوده و آن را انتقال داده‌ایم.

سرپرست فرمانداری بوکان جشنواره‌های «کاریکاتور» و «نمایش‌نامه‌نویسی کوردی» را حق بوکان دانست و اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی این ۲ جشنواره که به صورت استانی و کشوری نیز برگزار شده بودند را به جشنواره‌ای سالانه و با کیفیت در سطح این شهرستان تبدیل کنیم.

بوکان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی و هنری در سطح آذربایجان‌غربی بوده و هنرمندان زیادی در عرصه‌های مختلف هنری در این شهرستان فعال هستند که در برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی نیز حضوری پررنگ دارند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.