حجت الاسلام ناصر اکبرزاده عصر روز شنبه در آیین عزاداری طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی افزود: پیام قیام امام حسین(ع) در عاشورا این بود که سازش کردن در برابر ظالمان در قاموس اسلام جایی ندارد و مرگ باعزت و شرف بهتر از زندگی ذلت‌بار است.

وی با تاکید بر اینکه استقامت و پایداری نسخه اسلامی امام حسین (ع) برای عزت و سربلندی تمامی ملل جهان است، اضافه کرد: عاشورا به ما این درس را آموخت «محبتی که باعث یاری امام نشود، فایده ای ندارد».

وی استقامت را یکی دیگر از درس‌های عاشورا عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از درس‌های عاشورا استقامت است که احوالات حضرت زینب (س) در ماه محرم و صفر نمونه بارز آن می‌باشد و باید سرمشق و الگوی منتظران امام زمان (عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور امام زمان (عج) است، اظهار داشت: ظهور تدریجی امام زمان (عج) از زمان عاشورا شروع شد و اگر به معرفتی برسیم که حاضر و غایب بودن امام معصوم برای ما یکسان باشد، امام برای ما ظهور کرده است.

وی ادامه داد: یکی از شرایط سربازان امام عصر(عج)، دلدادگی آنان به امام زمان(عج) است و انسان باید شیفته امام باشد و اگر دل در گرو امام ندهیم به جایی نخواهم رسید.

آیین‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از اوایل هفته جاری آغاز شد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده /تاسوعا و عاشورای حسینی/ به اوج خود می‌رسد.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.