محمد حضرت‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما بیشتر به دنبال احیای سه کاروانسرای نخجوانی، مهدی‌زاده و سروش در میدان امام با مشارکت بازاریان بودیم ولی این امر اتفاق نیافتاد و پس از انصراف یک سرمایه‌گذار تهرانی، فردی از کشور عراق با سرمایه سه‌هزار میلیارد ریالی برای این طرح جذب شد.

وی اضافه کرد: آزادسازی میدان امام خمینی (ره) با هدف بازسازی بافت تاریخی ۲۵ سال پیش توسط دولت صورت گرفت و در حال حاضر سه کاروانسرای نخجوانی، مهدی‌زاده و سروش در میدان امام خمینی (ره) به عنوان بافت تاریخی شهر واقع شده‌است.

وی بیان کرد: طبق اعلام همیشگی، مدیریت شهری هر زمانی به این نتیجه برسد که تصمیم مدیران شهری موجب رنجش شهروندان می‌شود، از ادامه آن کار پرهیز خواهد کرد.

شهردار ارومیه با اشاره به برخی فضاسازی‌های اخیر در خصوص این میدان ادامه داد: برخی  اشخاص که نیت آنان معلوم نیست با فضاسازی، ادعای فروش شهر را دارند ولی بنده بارها گفته‌ام که سرمایه‌گذاری جایی تحقق می‌یابد که استقبال شود.

حضرت‌پور گفت: پروژه میدان امام (ره) در قالب طرح مشارکتی با سهم ۵۵ درصدی سرمایه‌گذار و  ۴۵ درصدی شهرداری اجرا می‌شود و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری حق فروش از ۴۵ درصد حق شهرداری را ندارد.

وی افزود: در صورتی که فردی از بابت اجرای پروژه میدان امام (ره) ابهامی در ذهن دارد می‌تواند با مراجعه به دفتر کاری شهرداری یا سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به رفع ابهام اقدام کند.

برخی کانال‌های خبری طی روزهای اخیر با درج اخباری در خصوص سرمایه‌گذاری فردی عراقی در شهر ارومیه، این امر را به معنای فروش شهر و بخش مهمی از آن توصیف کرده‌اند که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.