به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد، افزود: قیام و حرکت امام حسین (ع) برای برپایی عدالت، احیای دین اسلام و مقابله با ظلم، جور و فساد بود و اگر انسان‌های آزادیخواه بخواهند به نجات و رستگاری برسند باید این امام عزیز را سرمشق خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در صحرای کربلا بهترین انسان‌ها برای والاترین هدف، جان خود را هدیه کردند و این حادثه در تاریخ اسلام درسی برای بشریت بود که هرگز در مقابل ظلم و ستم و به ناحق سر تعظیم فرود نیاورند.

ماموستا امامی با بیان اینکه علما و بزرگان اهل سنت احترام و ارادات خاص و ویژه‌ای به امام حسین (ع) دارند، اضافه کرد: دانشمندان اهل سنت در اشعار و نوشته‌های خود نشان داده‌اند که مرید و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: امام حسین (ع) برای همه مسلمانان و تمام دنیا بود و به هیچ فرقه، مذهب و گروه خاصی به تنهایی تعلق نداشته و ندارد و این بهترین نقطه مشترک برای حفظ وحدت و انسجام در جامعه اسلامی هست.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی گفت: مردم سرمایه‌های مالی خود را در بانک‌های قرض‌الحسنه که با بهره کم وام‌های گره‌گشا در اختیار مردم قرار می‌دهند، پس‌انداز کنند.

وی تاکید کرد: مدیران بانک‌ها نباید در اهدای وام بین مردم تفاوت قایل شوند و به همه باید به یک رویه و قانون تسهیلات اعطا کنند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس افزود: روزهای شهریور می‌تواند تبدیل به یک اقدام وسیع و عمومی مردم در راستای جمع‌آوری کمک برای تهیه لوازم تحریر و مایحتاج دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌هایی شود که از تهیه این اقلام و یا لوازم اولیه زندگی ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه کمک به نیازمند بویژه دانش‌آموزان دارای اجر معنوی زیادی است از خیران و نیکوکاران خواست امسال بیشتر از سال‌های گذشته در این جشن مشارکت داشته و عاطفه خود را با دانش‌آموزان نیازمند تقسیم کنند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.