به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین جمعه از ماه محرم که به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نام گرفته شده جمعی از مادران و کودکان مهابادی در عزای طفل شش ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

 همزمان با فرا رسیدن محرم الحرام هموطنان اهل‌سنت نیز در برپایی و مشارکت در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه و همگام با شیعیان هستند.

بیش از ۱۰۰ نفر از مادران حاضر در این همایش در فضایی معنوی با گذاشتن کودکان خود بر روی دست‌ها در ماتم حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش‌های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(ع) حال و هوای خاصی به این محفل حسینی داده بود.

مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم کودک ۶ ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در همایش شیرخوارگان حسینی که نمونه‌ای از احساس پاک مادران شیعه و سنی بود که مظلومیت حسین(ع) را با ضجه فریاد زده و بار دیگر همبستگی و وحدت اهل تشیع و تسنن را به منصه نمایش گذاشتند.

دادن نذری توسط مادران در این مراسم جلوه دیگری از همبستگی مردم ایران و عمق تاثیر قیام کربلا بود که به تصویر کشیده شد.

آیین شیرخوارگان حسینی هرساله در روز اولین جمعه ماه محرم با هدف زنده نگهداشتن نهضت حسینی و به یاد نوزاد شهید دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) و به منظور انتقال ارزش های عاشورایی به نسل جدید در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظیر این مراسم در دیگر شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌غربی نیز برگزار شد که طی آن اقشار مختلف مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

آیین شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته به طور منظم در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود که همه ساله استقبال زیادی از این مراسم صورت می‌گیرد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت از شهرهای اهل سنت جنوب آذربایجان‌غربی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.