انور ملارحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این مسابقات ۲۷۰ ورزشکار در قالب ۱۰ تیم از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، خوزستان، شیراز، کرمان، گلستان، خراسان رضوی و همدان شرکت داشتند که به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۲ بخش کاتا و کمیته در تمام رده‌های سنی برگزار شد، ادامه داد: تیم بانوان بوکان که به نمایندگی از آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها شرکت داشت توانست مقام نخست تیمی بخش کمیته را بخود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: در این بخش تیم‌های خراسان رضوی و تهران نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ملارحیمی ادامه داد: تیم بانوان بوکان در بخش کاتا نیز توانستند مقام دوم را پس از تیم تهران به دست آورده و آذربایجان شرقی نیز سوم شود.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان افزود: هدایت تیم بوکان را در این دوره از رقابتها «ژیلا جهانگیری» بر عهده داشت.

«کیوکوشین» یکی از سبک‌های کاراته آزاد است؛ این رشته توسط سوسایماسوتاتسو اویاما، استاد ژاپنی (کره‌ای تبار) هنرهای رزمی بنیان نهاده شد و یکی از مؤثرترین و قوی‌ترین هنرهای رزمی جهان محسوب می‌شود.

کیوکوشین از دو لغت کیوکو (بالاترین، نهایت) و شین (حقیقت، روح) ترکیب شده‌ است.

بوکان یکی از قطب‌های مهم رشته‌های رزمی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود؛ اخیرا ۲ ورزشکار دختر و پسر این شهرستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته‌های تکواندو و ووشو موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شدند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.