اسماعیل محمدیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پایش‌های به عمل آمده از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی این شهرستان یک هزار و ۸۲۵ کیلوگرم انواع فرآورده‌های غیرقابل مصرف ضبط و جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: از مجموع این میزان فرآورده‌های خام دامی ضبط و جمع‌آوری شده، ۹۷۲ کیلوگرم آن را گوشت سفید و ۸۵۳ کیلوگرم آن را نیز گوشت قرمز تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۲۹ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده در این مراکز برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که پس از بررسی‌های انجام شده توسط تعزیرات حکومتی این شهرستان برای یک واحد عرضه و فروش ابلاغ پلمب صادر شد. 

وی بر رعایت اصول و ضوابط بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کارخانه‌ها، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه و غیره نظارت مستمر و دقیقی دارند.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: نمونه‌برداری، صدور مجوزهای بهداشتی، رعایت اصول بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای از الزامات مغازه‌های عمل‌آوری و بسته‌بندی است که توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

۶ اکیپ نظارت و بازرسی در بوکان هم‌اکنون بر مغازه‌ها و مکان‌های عرضه مواد خام دامی نظارت دارند.

این شهرستان دارای ۳۶ واحد عرضه گوشت قرمز، ۹ واحد فروش ماهی و ۴۰ واحد فروش مرغ است. 

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.