علیرضا آخوندزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک روستای دیگر نیز باید شناسایی شود تا این طرح‌های ملی در ۱۷ روستای آذربایجان‌غربی اجرایی شود.

وی ادامه داد: روستاهای مافی کندی، قینرجه، دورباش، تخت سلیمان، حمزه‌کندی، قوزلو افشار، شوریک، آغبلاغ ولدیان، گل سلیمان، حسنلو، کلاکین و بادین‌آباد و چورس از جمله روستاهایی است که در شهرستان‌های خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره، نقده، مهاباد، تکاب و پیرانشهر شناسایی شده‌است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و بهبود امرار معاش روستاییان است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

آخوندزاده با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح استان افزود: تمامی ۱۷ شهرستان‌ استان دارای شعبات این صندوق است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح کلی شهر و یا روستای بدون بیکار در آذربایجان‌غربی شهر سیمینه بوکان برای نخستین بار در کشور به عنوان شهر بدون بیکار معرفی شده و اقدامات لازم برای توسعه بازارچه‌های محلی این منطقه در حال انجام است.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.