به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این صندوق ۱۷ دفتر در سراسر استان دارد و آذربایجان‌غربی یکی‌ از استان‌های برتر در سطح کشور از نظر جذب منابع است، افزود: در سال ۹۷ طبق مصوبه مجلس و دستور ریاست جمهوری در بخش اشتغال روستایی در دستور کار قرارگرفت و طی  آن سال ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰۰۵ مورد وام در سطح استان توزیع شد.
وی گفت: در سال ۹۸ تا این لحظه، ۶ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی و در کل ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اظهارکرد: در خصوص طرح یک روستا یک محصول، ۱۳ روستا در استان شناسایی شده و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: روستای مافی کندی سلماس به عنوان قطب تولید مصنوعات تزیینی پلی استری است در نظر گرفته شده که به ۵۰ کارگاه وام پرداخت شده ضمن اینکه روستاهای قینرجه، دورباش و تخت سلیمان تکاب، روستای حمزه‌کندی سلماس، روستای قوزلو افشار شاهین‌دژ، روستای شوریک چالدران، روستای آغبلاغ ولدیان خوی، روستای گل سلیمان میاندوآب، روستای حسنلو نقده، روستای کلاکین و بادین آباد پیرانشهر و یک روستا در مهاباد طرح‌هایی شناسایی و در مرحله دریافت تسهیلات اند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

آخوندزاده گفت: طرح کارآفرین شو برای اولین بار در سطح کشور در استان آذربایجان‌غربی درحال اجراست و در این راستا در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های صنعتی، فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی و سازمان فنی و حرفه‌ای، به طرح‌های تایید شده ۱۰۰ میلیون تومان وام اختصاص می‌یابد و تاکنون ۲ طرح در دانشگاه صنعتی و یک طرح در دانشگاه قاضی طباطبایی تایید شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1250717
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.