حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار محوری این آیین در سال جاری «کرامتنا الشهاده» /شهادت افتخار ماست/ در نظر گرفته‌شده و برنامه‌های ویژه این سوگواره حول این محور طرح‌ریزی شده‌است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، سلماس و چایپاره در ایام محرم و صفر امسال میزبان این سوگواره خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری آیین‌های ویژه‌ای نظیر «احلی من العسل» در روز هفتم محرم /۱۶ شهریور/ و شیرخوارگان حسینی در روز ششم محرم /۱۵ شهریور/ از جمله برنامه‌های ویژه این سوگواره به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در روزها و شب های تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم ویژه‌ای در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در روز دوازدهم ماه محرم امسال /۲۱ شهریور/ نیز مراسم ویژه رهروان زینبی با حضور بانوان ولایی در راستای پیمان بستن با حضرت زینب (س) برگزار و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در این سوگواره حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام جوانبخت گفت: عزاداری‌های شبانه نیز در شب‌های ماه محرم امسال به صورت مستمر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی افزود: نیات وقف بسیار زیادی در خصوص عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) وجود دارد که طبق نیت واقفان در این ایام هزینه خواهد شد.

سوگواری‌های حسینی از ابتدای هفته جاری در آذربایجان‌غربی آغاز شده و مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز همزمان با این ایام به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.

دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تاسوعا و عاشورای حسینی است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.