معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حرکت نمادین بیش از ۳۰ نفر از عوامل خدمات شهری به همراه ۲۰ نفر از دوستداران محیط زیست، اقشار مختلف مردم، تشکل‌های زیست محیطی این شهرستان، کوهنوردان و علاقه‌مندان به محیط زیست این شهرستان حضور داشتند. 

حسن گیته ادامه داد: در این اقدام دوست‌داران محیط زیست مسیر «تاقه‌دار» به سمت جاده سردشت را به مسافت پنج کیلومتر از هرگونه زباله نظافت و پاکسازی کردند و توانستند ۲ کامیون زباله و پسماند را جمع‌آوری کنند.

وی هدف از برگزاری این برنامه را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت اعلام کرد و افزود: خدمات شهری ماهانه یک تا ۲ مرتبه حاشیه سد مهاباد را از هر ۲ طرف مسیر «حمزه‌آباد» و «قاضی‌آباد» به صورت کامل از زباله‌ها، مواد اضافی و پلاستیک‌ تنظیف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه سد مهاباد چندین سطل زباله بتنی نیز تعبیه شده است، از مردم و گردشگران خواست تا از آلوده کردن محیط‌ زیست با پسماندها خودداری کرده و قبل از طبیعت‌گردی اقدام به تهیه کیسه زباله کنند. 

دریاچه سد مهاباد از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است که در فاصله یک کیلومتری این شهر واقع شده و همه‌روزه و به ویژه در روزهای تعطیل پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است. 

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.