به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی محمع جهانی علی اصغر(ع) در آذربایجان‌غربی، امیر شجاع زاده روز یکشنبه  با بیان این مطلب افزود: همایش شیرخوارگان حسینی امسال پیش‌بینی شده است در ۳۶ نقطه شهرستان ارومیه نیز برگزار شود.

وی با بیان اینکه این مراسم سال گذشته در ۶۲ نقطه از استان برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته در مراسم ۲ ساعته شیرخوارگان حسینی حدود  ۱۱۵ هزار نفر در سطح استان شرکت کردند و ۱۵ هزار دست لباس به همراه سربند «یاصاحب الزمان» در جمع مادران این شیرخوارگان توزیع شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز پیش بینی شده است ۱۲ هزار دست لباس در این مراسم توزیع شود.

وی گفت: در سال گذشته همچنین پنج درمانگاه نیز برای ویزیت رایگان نوزادان در ارومیه در نظر گرفته شده بود.

شجاع زاده افزود: همایش شیرخوارگان حسینی راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ شهریورماه و همزمان با ششمین روز از ماه محرم‌الحرام در آذربایجان‌غربی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) در آذربایجان‌غربی است.

همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛ این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علیاصغر(ع) را در مجلس می‌گردانند. 

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ شمسی در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.  

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.