محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنددار کردن اماکن روستایی در حال حاضر در یکهزار و ۶۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۲۳۵ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تاکنون ۱۷۲ هزار و ۸۳۸ واحد از این تعداد سنددار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: تاکنون ۲۹ شهر با ۳۷ هزار و ۵۹ واحد مسکونی نیز از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری‌ها تحویل دهند و از مراجعه به شهرها برای پیگیری سنددار کردن منازل مسکونی‌شان خودداری کنند.

بدلی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددارکردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.

وی اظهار داشت: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه‌های اضافی برای متقاضیان می‌شود.

وی اضافه کرد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.

کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه را از مزیت‌های سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد. 

۹۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.