سیدحسن حسینی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود پنج میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کرده‌اند که این رقم قابل مقایسه با کمک‌های انجام شده در سال‌های گذشته نیست.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد و  پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: در ۱۳ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان فعالیت قابل توجهی نداشت و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی طی ۲ سال گذشته رشد بسیار زیادی را در این حوزه شاهد بوده‌ایم.

مسوول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن ۲۲۰ هزار مترمربعی حضرت زهرا (س) و یک‌هزار مترمربع از صحن ۱۶۴ هزار مترمربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده استان است.

حسینی با اشاره به اینکه بازسازی این بخش‌ها به ترتیب ۳۰ و ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، بزرگترین پروژه جهان اسلام است.

وی گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم نیز به دلیل پیچیدگی خاص این بنا به دلیل عبور آب از زیرساختمان تاکنون بیش از ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۶۰۴۱۱۱۱ بانک رسالت پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین هستند.

همچنین شماره حساب‌های ۱۲۲۵۴۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می‌باشد.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.