پیمان آرامون روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه استانی طرح جامع خطرپذیری سیل آذربایجان غربی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در خصووص وقوع سیل در استان‌ بابد بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد که لایروبی انهار بخش وسیعی از این اقدامات را شامل می شود.
وی ادامه داد: ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مطالعات بالادستی شهرسازی و طرح‌های هادی استان که به موضوع حریم و بستر رودخانه‌ها و نقاط حادثه‌خیز پرداخته‌است را در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت:  سیلاب یکی از حوادث طبیعی در استان‌ است که خسارت‌های قابل توجهی را به زیرساخت‌ها و مزارع و اماکن شهری و روستایی در استان‌ وارد می‌کند.
امیرعباس جعفری با بیان اینکه طی سال گذشته بر اثر وقوع سیل به بخش‌های عمرانی، مسکونی و تولیدی استان ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد، افزود: امسال با توجه به بارش‌های شدید ابتدای سال با تدبیری که در شورای مدیریت بحران توسط استاندار آذربایجان غربی انجام شد، با اقدامات سریع دستگاه‌ها و لایروبی نقاط پرحادثه، خطر سیل برطرف شد.

از مجموع ‪٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر انهار در استان‌ تاکنون یک‌هزار و ١٧٠ کیلومتر آن لایروبی شده و امسال نیز ١۴٠کیلومتر از نقاط بحرانی در دست اقدام است.
۹۹۱۸‪/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.