محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت آذربایجان‌غربی افزود: این برنامه در تشویق دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب نیز موثر است.
وی ادامه داد: توجه به نظرات مردمی در بهبود عملکرد و شاخص‌های دستگاه‌های اجرایی نیز موثر بوده و پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبار و توسعه عملکرد موجب بهبود شاخص‌های ارزیابی می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان با هفت شاخص ارزیابی می‌شود.
ناصر حضرتی افزود: اصلاح ساختار، توسعه دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، شفافیت مالی، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سلامت اداری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد عناوین شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی است.
وی بیان کرد: ۵٢ دستگاه اجرایی در پنج گروه تقسیم بندی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: گروه حمایتی، اجتماعی و قضایی، گروه حمایتی، سلامت و بهداشت، گروه شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها، گروه علمی، آموزشی و فرهنگی و گروه تولیدی و زیربنایی جزء بخش‌هایی است که دستگاه‌های اجرایی بر اساس ساختار خود در این گروه‌ها جمع‌بندی شده‌اند.
وی اضافه کرد: همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی بر اساس محورهای ارتقای سلامت اداری، مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی و محور استقرار نظام مدیریت عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند تا دستگاه برتر معرفی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص‌های اختصاصی، میزان رشد عملکرد، میزان توسعه و میزان توجه به اقتصاد مقاومتی از دیگر بخش‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی این استان است و دستگاه برتر در این حوزه‌ها بررسی شدند.
حضرتی ادامه داد: میزان رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی توسط ناظران و مرکز آمار ایران سنجش شده و در این بخش نیز یک دستگاه استانی از نظر مردم به عنوان سازمان برتر مشخص می‌شود.
جشنواره شهید رجایی چندسالی است که برای انتخاب و معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر برگزار می‌شود و دستگاه‌های برتر استانی به مرحله کشوری نیز معرفی می‌شوند.
۹۹۱۸‪/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.