حسن رسولی صدقیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با ثبت‌نام بدون‌آزمون دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری ناپیوسته نظام آموزش مهارتی ورودی مهر ماه ۱۳۹۸ دانشگاه علمی کاربردی، بیان کرد: داوطلبان دارای مدرک کاردانی معتبر و دانشجویان ترم آخر مقطع کاردانی که حداکثر تا پایان شهریور دانش‌آموخته می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی این دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای پذیرش نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌غربی بیان کرد: داوطلبان هنگام ثبت‌نام برای افزایش اولویت پذیرش از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک کد رشته محل را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز آموزشی علمی‌کاربردی در آذربایجان‌غربی فعال است، گفت: ۵۹ کد رشته مختلف در این ۱۲ مرکز آموزشی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رسولی‌صدقیانی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۶۶۰ دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی آذربایجان‌غربی در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: این تعداد دانشجو در ۱۴۹ رشته و در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو طی سال گذشته در این دانشگاه، گفت: طبق پیش بینی انجام شده طی سال جاری بیش از سه هزار دانشجو جذب دانشگاه های علمی کاربردی آذربایجان غربی خواهند شد.

وی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی را در ردیف دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین عنوان کرد و افزود: تداوم برنامه های ارتقای کیفیت و تکمیل برنامه ماموریت‌گرایی در دستور کار این واحد قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت‌گرایی مراکز آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در همین راستا فعالیت در حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی آغاز شده است.

دولت تدبیر و امید نقش بسزایی در پژوهش محور شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی داشته است.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.