رضا راضی‌زاده روز یکشنبه در جلسه ویژه طرح‌های بنیاد برکت در ارومیه اظهار داشت: این تعداد شغل جدید پیش بینی شده است با اجرای یک‌هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امسال چهار شهر ماکو، پلدشت، شاهین‌دژ و شوط تحت پوشش بنیاد برکت است و شغل‌های در نظر گرفته‌شده تا اواخر سال به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: پرورش دام، زنبورداری، پرورش بوقلمون، صنایع دستی، مشاغل دانش‌بنیان و شغل‌های خدماتی در کنار کارگاه‌های طلاسازی از جمله رسته‌های در نظر گرفته‌شده برای ایجاد شغل به‌شمار می‌رود.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ادامه داد: سال گذشته تکاب به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم کشور تحت پوشش فعالیت‌های این بنیاد قرار گرفت و ۴۶۰ طرح اشتغال‌زای اجتماع‌محور در این شهرستان و ۷۲ روستای تابعه‌ آن راه‌اندازی و زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر فراهم شد.

راضی‌زاده گفت: ساخت یک‌هزار و ۶ واحد مسکونی محرومان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی با همکاری بنیاد مسکن و پوشش بیمه‌ای چهار هزار و ۴۳۸ یتیم از دیگر اقدامات بنیاد برکت در آذربایجان‌غربی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: توسعه گردشگری در روستاها بستر رونق اقتصادی در استان است که برای رسیدن به ظرفیت‌های این بخش در کنار ایجاد امنیت، وجود امکانات و مزیت‌های پذیرایی در هر منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا حسینی بر اشتغالزایی در روستاها به عنوان یکی از عوامل کاهش مهاجرت تاکید کرد و افزود: با رونق اشتغال روستایی بیش از پنج برابر از هزینه‌های شهرها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت اقدامات بسیار خوبی را در مناطق محروم کشور انجام داده‌ است، اضافه کرد: امیدواریم اقدامات این بنیاد زمینه رشد روزافزون مناطق محروم آذربایجان‌غربی را نیز فراهم کند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و در زمینه‌های «اشتغال‌زایی» و «عمرانی» فعالیت می‌کند.

ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در اردیبهشت ماه سال ۶۸ تشکیل شد و این نهاد نیز در استان در سال ۷۲ آغاز به کار کرد. 
فعالیت‌ها و هزینه کردهای منسجم این نهاد در استان با آغاز فعالیت بنیاد برکت در سال ۸۶ به طور چشمگیری آغاز شد که موجب سرمایه‌گذاریستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در اردیبهشت ماه سال ۶۸ تشکیل شد و این نهاد در استان در سال ۷۲ آغاز به کار کرد. 
فعالیتها و هزینه کردهای منسجم این نهاد در استان با آغاز فعالیت بنیاد برکت در سال ۸۶ به طور چشمگیری آغاز شد که موجب سرمایه‌گذاریهایی از سوی این ستاد و بنیاد در مناطق محروم استان شده است.  

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.