مقداد اسکندرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها سامانه فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه‌خانه آب مهاباد، بخشی از طرح آب‌رسانی این شهر شامل برج آبگیر و خط انتقال و تصفیه‌خانه آب پلدشت را شامل می‌شود که برای هرکدام از آنها به ترتیب ۴۰۰، ۴۲۸، ۲۰۰ و ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

وی در خصوص جزئیات اجرای این طرح‌ها بیان کرد: سامانه فاضلاب گلمان ارومیه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده، ظرفیت تصفیه ۶ هزار و ۸۴۰ مترمکعب در شبانه‌روز را دارد و شبکه و خطوط انتقال آن نیز علاوه بر تصفیه‌خانه اجرایی شده‌است.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه آب مهاباد نیز که کلنگ احداث آن از سال ۱۳۹۲ بر زمین زده شد، ظرفیت تصفیه ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه را داراست.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب پلدشت هم یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی در هفته دولت امسال است که ظرفیت تصفیه آب در آن به ۳۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

اسکندرپور همچنین از کلنگ‌زنی ۲ طرح در حوزه فاضلاب طی هفته دولت امسال در جنوب و شمال آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در این هفته عملیات اجرایی سامانه فاضلاب اشنویه و چالدران آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها یک‌هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و جمعیت تحت پوشش آنها در سال هدف به ۸۳ هزار نفر خواهد رسید.

برنامه‌های ویژه هفته دولت از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شده و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.