کیومرث دانشجو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۱ ماه گذشته ۵۱۷ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۴۳ میلی‌متر بود.

وی با اشاره به اینکه متوسط درازمدت طی ۱۱ ماه سال آبی در آذربایجان‌غربی ۳۵۴ میلی‌متر است، اضافه کرد: میزان بارش در سال آبی جاری، ۱۶۳ میلی‌متر بیشتر از متوسط دراز مدت است که نشان‌ از بارندگی‌های مناسب دارد.

وی بیان کرد: میزان بارش در سال آبی‌جاری نسبت به سال آبی گذشته در حوضه ارس روند کاهشی داشت ولی در حوضه‌های دریاچه ارومیه و زاب با افزایش مواجه بود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال آبی جاری شاهد بارش یک‌هزار و ۹۶ میلی‌متری در حوضه زاب، ۵۲۰ میلی‌متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۳۴۷ میلی‌متری در حوضه ارس بودیم.

دانشجو گفت: میزان بارش طی سال آبی جاری در حوضه‌های زاب و دریاچه ارومیه به ترتیب ۳۱۰ و ۱۰۷ میلی‌متر بیشتر شده ولی در حوضه ارس ۶۷ میلی‌متر کاهش یافته است.

وی افزود: مرداد امسال در آذربایجان‌غربی بسیار کم‌بارش بود به‌طوری که تنها ۲ میلی‌متر بارش را در استان شاهد بودیم که پنج میلی‌متر کمتر از مرداد سال گذشته و ۲ میلی‌متر کمتر از متوسط درازمدت بود.

شرکت آب‌منطقه‌ای ۲۷ ایستگاه سنجش میزان بارش را در کل آذربایجان‌غربی دارد که کار سنجش بارش با استفاده از این ایستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

متوسط بارش سالانه در آذربایجان‌غربی حدود ۳۵۰ میلی‌متر است که امسال افزایش ۵۰ درصدی نسبت به این رقم را شاهد هستیم.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.