خدیجه عبدالرحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۴۰۰ کبدی کار دختر کمتر از ۱۵ سال در قالب ۲۶ تیم در هشت گروه سه و چهار تیمی از ۳۰ مرداد ماه جاری در سالن ۶ هزار نفری ارومیه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات به مدت پنج روز تا ۴ شهریور در حال برگزاری است، بیان کرد: در ۲ روز نخست این مسابقات ۲۰ دیدار از مرحله مقدماتی به انجام رسید.

وی ادامه داد: به این ترتیب تیم‌های قزوین، اردبیل، گلستان، سمنان، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان‌رضوی، کرمان، تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، سیستان و بلوچستان و البرز  به جمع ۱۶ تیم راه یافتند و فردا شنبه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی را برگزار می‌کنند.

نایب‌رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: تیم کبدی کمتر از ۱۵ سال استان در گروه هشتم با تیم‌های گلستان و اردبیل هم گروه بود که با قبول شکست مقابل هر ۲ حریفش از دور مسابقات حذف شد.

در بخش المپیاد پسران، استان سیستان و بلوچستان به میزبانی شهر زاهدان این رقابت‌ها را طی روزهای پنجم تا دهم شهریور در سالن شهید حسین فهمیده این شهر برگزار خواهدکرد.

عبدالرحیمی افزود: اولین دوره المپیاد استعداد های برتر کبدی سال گذشته برگزار شد که در نهایت تیم آذربایجان‌غربی در بخش پسران و آذربایجان‌شرقی در بخش دختران به عنوان قهرمانی دست یافتند.

کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته نیاز به قدرت و مهارت دارد و ورزشی ساده و کم‌هزینه است.  
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُرتحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛  برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.