قرنی مصطفی‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات آکروباتیک ژیمناستیک (آکروژیم) قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۱۳ تیم به میزبانی آبیک قزوین برگزار شد.  

وی ادامه داد: تیم ۶ نفره آکروژیم مهاباد در قالب تیم آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها شرکت کرده بود که در پایان با کسب ۱۱۵.۳۲ امتیاز در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.  

وی اضافه کرد: در این مسابقات تیم ژیمناستیک فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با کسب ۱۲۱.۵۱ امتیاز مقام نخست و تیم قزوین نیز با ۱۱۶.۸۹ امتیاز مقام دوم را کسب کردند.  

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: «بهنام لطفی»، «سهراب احمدیان»، «سینا گنجی»، «شیرزاد ابوبکری»، «احسان قریشی» و «امیر حمزه‌پور» از مهاباد در این مسابقات زیرنظر «خبات احمدی» به عنوان مربی حضور داشتند.  

«مصطفی‌پور»، با اشاره به اینکه افراد برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی آکروباتیک ژیمناستیک دعوت می‌شوند، بیان کرد: این تیم برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا آماده می‌شود.  

آکروژیم در واقع همان ژیمناستیک هنری است که به جای استفاده از اسباب و لوازم ژیمناستیک از جمله دارحلقه، بارفیکس و پارالل، برای اجرا از نفرات و اشخاص استفاده می‌شود که در عین حال باید حرکات با همان زیبایی اجرا شود.  

مهاباد مهمترین قطب رشته آکروژیم آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.