علیرضا رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها که در شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان، چالدران، تکاب، شوط، سردشت، ماکو، میاندوآب و مهاباد افتتاح خواهد شد ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۰ هزار و ۳۹۶ خانوار روستایی با ۴۰ هزار و ۳۲۹ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی مجتمع‌های ۱۶۵ روستایی بوکان و ۱۶ روستایی چالدران، تامین آب آشامیدنی مجتمع «تپی» و «حصار» در بوکان، تامین آب آشامیدنی روستای «ملحم» و «کنگرلوی» سلماس و طرح تامین آب آشامیدنی روستای «عبداله‌کرده» مهاباد آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت بنیاد علوی پیش‌بینی شده‌است.

رضوی گفت: با اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۹ هزار و ۱۳۹ خانوار روستایی با ۸۲ هزار و ۸۱۵ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.  

آذربایجان غربی ۲ هزار و ۸۳۹ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.
حدود ۲ هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

هفته دولت از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود؛ همه‌ساله از دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.