لقمان خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح به عنوان یکی از طرح‌های مهم این شهرداری از سال ۱۳۹۴ با عقد قرارداد اولیه ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شده بود که در نهایت برای تکمیل آن ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ که عملیات آسفالت‌ریزی و دیوارکشی ضلع جنوبی آن باقی مانده بود، با تلاش شبانه‌روزی مسوولان شهرداری به اتمام رسیده و هفته آینده با حضور مسوولان ارشد استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از مجموع کل قرارداد منعقد شده تاکنون ۹۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی آن نیز ظرف ۲ ماه آینده به پیمانکار این طرح پرداخت می‌شود.

وی احداث تقاطع‌های غیرهمسطح را آخرین راه حل در مهندسی ترافیک در مناطق شهری عنوان کرد و اظهار داشت: احداث روگذر در بسیاری از موارد منسوخ شده و مهندسی ترافیک بیشتر بر روی اصلاح هندسی تاکید دارد.

«خسروپور» اضافه کرد: احداث این طرح که در مسیر شمال به جنوب و برعکس شهر بوکان قرار دارد نقش مهمی در روان‌سازی و کاهش گره ترافیکی این شهر می‌تواند ایفا کند.

این طرح به طول ۸۵۰ متر و عرض ۱۸ متر در ۲ باند هفت و نیم متری با پیاده‌رو به عرض یک و نیم متر، با تعداد ۳۲۰ عدد شمع احداث شده است.

کاهش بار ترافیکی، دسترسی آسان به مناطق شهری و ایجاد بستری مناسب در حمل و نقل شهری از اهداف اجرای این طرح است.

به مناسبت هفته دولت، ۱۳ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی طی هفته دولت با بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بوکان یکی از شهرهای پرجمعیت جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.