به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی شامگاه  سه‌شنبه در جشن عید غدیر و آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه تکاب افزود: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام‌ها و درس‌های بزرگ غدیر است و از این رو طلاب و روحانیون باید در ترویج تعالیم متعالی و انسان‌ساز غدیر نقش بیشتر و موثرتری ایفا کنند.

وی بیان کرد: مبلغان دینی در صف اول ترویج سیره عظیم نبوی و منش علوی در جامعه و تبیین پیام‌های واقعه جاودان غدیرخم قرار دارند.

وی اظهار داشت: سعادت و تعالی جوامع اسلامی به عمل به پیام‌ها و درس‌های واقعه غدیرخم وابسته است و روحانیون و علما در این مسیر می‌توانند نقش محوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: اخلاق علوی، نیاز اصلی جامعه اسلامی و تمام بخش‌های مدیریتی کشور است و باید امروز در پرتو غدیرخم پیام‌های مهم آن برای اقشار مختلف مردم و مسوولان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تشرف جمعی از طلاب تکاب به لباس مقدس روحانیت نیز گفت: طلاب و مبلغان دین مبین اسلام از محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند متعال محسوب می‌شوند و تشرف آنان به لباس سربازی دین، یک توفیق الهی است.

در این آیین معنوی علاوه بر برگزاری جشن عید غدیرخم و مولودی‌خوانی و مدح و ستایش ائمه اطهار (ع)، پنج نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب در آیین ویژه‌ای به لباس روحانیت مشرف و معمم شدند.

عید سعید غدیرخم، سرآغاز ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) بر امت اسلامی از بزرگترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود.

مدرسه علوم دینی حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان تکاب به همت مرحوم آیت الله خسروی زنجانی از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بروجردی از مراجع تقلید شیعه در سال ۱۳۷۴ شمسی تاسیس شد و هم اینک بیش از ۸۰ طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

عمامه گذاری طلاب در تکاب عمامه گذاری طلاب در تکاب عمامه گذاری طلاب در تکاب عمامه گذاری طلاب در تکاب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.